create an image for shipping policy,

 

Politica de retur – Sungrid.ro

Actualizată conform legislației UE și a OUG nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor.

 

1. Dreptul de retur pentru persoane fizice (B2C)

Clienții persoane fizice au dreptul să returneze produsele achiziționate online, fără a fi nevoiți să justifice decizia, în termen de 14 zile calendaristice de la data primirii coletului.

Pentru a beneficia de acest drept, produsul trebuie să fie returnat în aceeași stare în care a fost livrat, împreună cu toate accesoriile, etichetele originale și ambalajul complet.

 

Condiții pentru acceptarea returului:

  • Produsul nu trebuie să prezinte urme de utilizare, deteriorare sau modificare.

  • Produsele personalizate, sigilate care au fost desigilate, consumabilele, sau produsele care, din motive de igienă, nu pot fi returnate după deschidere, nu fac obiectul returului conform legii.

  • Clientul trebuie să anunțe intenția de retur completând formularul de solicitare retur disponibil pe site sau contactând echipa Sungrid la adresa de e-mail indicată pe pagina de Contact.

 

Costurile de transport pentru retur:

  • Costul returului este suportat de către client, cu excepția cazurilor în care produsul livrat a fost greșit sau neconform cu comanda.

  • Dacă returul este aprobat, rambursarea sumei se va face în termen de cel mult 14 zile de la recepționarea produsului și verificarea stării acestuia.

  • Rambursarea se efectuează prin aceeași metodă de plată utilizată la comandă, cu excepția cazului în care clientul solicită altfel în scris.

 

2. Politica de retur pentru persoane juridice (B2B)

Pentru comenzile efectuate de persoane juridice (companii, PFA, ONG etc.), dreptul de retragere conform OUG 34/2014 nu se aplică.

Prin urmare, retururile B2B pot fi acceptate numai dacă furnizorul aprobă în mod expres solicitarea.

 

Condiții specifice pentru B2B:

  • Acceptarea returului se face doar în baza acordului scris al furnizorului;

  • Se poate percepe o taxă de re-stocare și ambalare, calculată procentual în funcție de natura produselor (de regulă între 10% și 25% din valoarea acestora);

  • Produsele trebuie returnate în ambalajul original, nedesigilate și fără urme de utilizare;

  • Cheltuielile de transport aferente returului sunt suportate integral de către clientul B2B.

 

3. Produse defecte sau neconforme

În cazul în care un produs primit este defect sau neconform cu specificațiile comenzii, clientul este rugat să ne notifice în scris în termen de 48 de ore de la recepție.

Sungrid.ro va înlocui produsul sau va oferi o soluție alternativă (rambursare, voucher, reparație), conform garanției comerciale și legislației în vigoare.

 

4. Procedura de retur

  1. Completează formularul de solicitare retur disponibil pe site;

  2. Așteaptă confirmarea echipei Sungrid și instrucțiunile de retur prin e-mail (în 1–2 zile lucrătoare);

  3. Pregătește produsul pentru expediere în ambalajul original, cu toate accesoriile;

  4. Trimite coletul către adresa indicată în instrucțiunile primite;

  5. După recepționarea și verificarea produsului, vei fi notificat privind aprobarea sau respingerea returului.

 

5. Rambursarea sumelor

Dacă returul este aprobat, rambursarea contravalorii produsului se va efectua în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data confirmării returului.

Ne rezervăm dreptul de a amâna rambursarea până la primirea produsului sau a dovezii că acesta a fost expediat.

 

6. Excepții de la retur

Nu pot fi returnate:

  • Produse realizate la comandă sau personalizate;

  • Produse desigilate care, din motive de igienă sau protecție a sănătății, nu pot fi returnate;

  • Produse consumabile sau cu durată limitată de utilizare;

  • Software, licențe digitale sau produse care implică descărcare electronică.

 

7. Contact

Pentru orice solicitare legată de retururi, ne poți contacta la:

📧 office@sungrid.ro

 

Formular Retur